میاندار

جهت احیای مجالس اهل البیت علیهم السلام به شیوه سنتی

جهت احیای مجالس اهل البیت علیهم السلام به شیوه سنتی

میاندار

بهره برداری بدون ذکر منبع هم مجاز است

 

اشعار سوم محرم الحرام

_____

آقا بیا که پیش قدمهات، پا شوم

در محضرت نشینم و مست از لقا شوم

یادم اگر کنی به دعای سحرگهت

من نیز می شود که ز عصیان جدا شوم

من نذر کرده ام که به صبح ظهور تو

آیی و پیش مقدم پاکت فدا شوم

حیف است با دلی که به تو خو گرفته است

برغیر مهر فاطمی ات مبتلا شوم

گفتی ز حال و روز تو غفلت نمی کنم

من دائما ز یاد تو غافل چرا شوم؟

می آمدی چو می طلبیدم تو را چو آب

اما نشد که طالب آب بقا شوم

آزرده خاطر از گنه عاشقان شوی

شرمنده ام که باعث رنج شما شوم

ماه محرم است بگو روضه ات کجاست؟

تا میهمان هیئت آل عبا شوم

گریه کنان به سینه زنم در غم حسین

بلکه کمی شبیه تو صاحب عزا شوم

یک شب مرا به شوق زیارت صدا نما

تا آنکه زائر سحر کربلا شوم

این شعر را با صدای حاج منصور ارضی از اینجا بشنوید

_____

بیا به حلقه ما دم بده که دم گیریم

برای سجده کمی تربت حرم گیریم

بیا که با نفست بوی کربلا پیچد

نشان قبله خود را از آن قدم گیریم

حسین جان تو با ماببین چه ها کرده

بیا حسین بگو جان دم به دم گیریم

بنا نبود از اول بهشت قسمت ما

بناست جای کمی گوشه حرم گیریم

لباس خاکیتان را تکان دهیم امشب

از آن عبای مبارک غبار غم گیریم

خرابه گردیتان ارث عمه های شماست

بیا سراغ یتیم خرابه هم گیریم

وکاش چند عروسک کنار او ببریم

میان شب خبر از پای پر ورم گیریم

این شعر را با صدای حاج محمدرضا طاهری از اینجا بشنوید

_____

ای سفر کرده ، دلم بی تو بفرسود بیا

غمت از خاک درت بیشترم سود ، بیا

سود من جمله ز هجر تو زیان خواهد شد

گر زیانست درین آمدن از سود ، بیا

مایه راحت و آسایش دل بودی تو

تا برفتی تو ، دلم هیچ نیاسود ، بیا

ز اشتیاق تو در افتاد بجانم آتش

وز فراق تو در آمد بسرم دود ، بیا

زود برگشتی و دیر آمده بودی بکفم

دیر گشت آمدنت ، دیر مکن زود بیا

کم شود مهر ز دوری دگران را لیکن

کم نشد مهر من از دوری و افزود بیا

گر بپا لودن خون دل من داری میل

اوحدی خون دل از دیده بپالود بیا

این شعر را با صدای حاج سیدمهدی میرداماد از اینجا بشنوید

***

 

  • میاندار هیأت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی