میاندار

جهت احیای مجالس اهل البیت علیهم السلام به شیوه سنتی

جهت احیای مجالس اهل البیت علیهم السلام به شیوه سنتی

میاندار

بهره برداری بدون ذکر منبع هم مجاز است

054 - نوحه و سبک

دوشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۰، ۱۱:۵۴ ب.ظ

کوفه و شام

مـاه گـم گشته من مثل هلال آمده ای

سـر نـی سـرزده در اوج کمـال آمـده‌ای

با من نمی‌گویی سخن ، با دخترت حرفی بزن

تـو را ای امیدم ، سـرنیــزه دیدم

وای وای وای


عوض پیرهنم من مه جان چاک کنم

پیشتـر آی کـه خـون از رخ تـو پاک کنم

مـرآت حسن داوری ، از چه شدی خاکستری

گـل ارغـوانم ، شـدی سایه‌بانـم

وای وای وای


تو که افلاک همه جلوه ز نورت ببرند

که گمان داشت که در خاک تنورت ببرند

تو شمع محفل بوده‌ای ، مهمان قاتـل بوده‌ای

بهــارم بهــارم ، بیـا در کــنارم

وای وای وای


کـای روا بـود کـه دور سر تو صف بزنند

عـده‌ای گریـه کننـد و دگـران کف بزنند

فدای چشم بسته‌ات ، پیشانی شکسته‌ات

صـدایت شنیدم ، ز داغت خمیدم

وای وای وای


صوت قرآن تو دل برده و بی‌تابم کرد

لـب عطشـان تـو بر نوک سنان آبم کرد

قربان اشک دیده‌ات ، لعل لب خشکیده‌ات

کــه آبت ندادند ، جــوابت ندادنـد

وای وای وای


تـا کـی از سنگ غـمت آینه دل شکنم

رخصتـی تا که سر از چوبه محمل شکنم

با خون خریدارت شدم ، همرنگ رخسارت شدم

منـم همـدم تو ، شریـک غـم تو

وای وای وای


تـو بگـو از سـر نـی سنگ کجا ماه کجا؟

خصـم کجـا ، " وجـه هوالله " کجـا؟

گرگان همه چنگت زدند ، دیگـر چـرا سنگت زدند

چـرا لاله‌گونی ، چرا غرقه خونی

وای وای وای

اثر استاد غلامرضا سازگار

_____

سبک نوحه را از اینجا دریافت کنید


  • میاندار هیأت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی